Origineel, Alinea 1;
Aangepast, Alinea 1;
Economische ontwikkeling is niet mogelijk zonder adequate infrastructuur. De capaciteit van spoorlijnen moet worden vergroot. De kunst is om efficiënter te werk te gaan met de middelen die we inmiddels hebben. De nadruk op het openbaar vervoer moet groter worden, net als de toegankelijkheid. Binnen grote steden is het reizen van A naar B al redelijk toegankelijk, maar lang niet altijd even snel. Je wordt wel praktisch overal voor de deur afgezet. Er moeten ook kleinere gemeentes bereikt worden, zodat voor forensen het OV toegankelijker word. Meer spoorlijnen en buslijnen zijn hierin een mogelijke oplossing. Verder kan de bezetting van de huidige bus- en spoorlijnen vergroot worden. Meer bussen en treinen laten rijden is dus ook een oplossing. Voor de grotere steden (ook buiten de randstad) zouden metro's uitkomsten kunnen bieden. Hierin zou dan hetzelfde systeem als in Londen moeten worden gebruikt, waar je een dagkaart kunt kopen (of abonnement) zodat je de hele dag kunt reizen op een bepaald traject. Hier zijn verschillende zones, aangegeven met kleuren. Dit maakt het OV toegankelijker, en zullen er op den duur minder mensen voor de auto kiezen, dus minder files en minder CO2 uitstoot.
Niet onbelangrijk is het feit dat autorijden niet goedkoper wordt, noch het aanschaffen van een auto. Het aanschaffen van een milieuvriendelijke wagen wordt wel aangemoedigd, met flinke 'groensubsidies'. De autowegen die er al liggen, blijven zo liggen, er komt geen wegverbreding. Het plaats maken voor meer auto's, is het vragen naar meer auto's. Wel zullen sommige wegen moeten wijken voor de nieuwe spoorlijnen. Hierbij denken we aan viaducten over de nog aan te leggen spoorlijnen.
Origineel, Alinea 2;

Niet onbelangrijk is het feit dat autorijden niet goedkoper wordt, noch het aanschaffen van een auto. Het aanschaffen van een milieuvriendelijke wagen wordt wel aangemoedigd, met flinke 'groensubsidies'. De autowegen die er al liggen, blijven zo liggen, er komt geen wegverbreding. Het plaats maken voor meer auto's, is het vragen naar meer auto's. Wel zullen sommige wegen moeten wijken voor de nieuwe spoorlijnen. Hierbij denken we aan viaducten over de nog aan te leggen spoorlijnen.
Origineel, Alinea 2;
.
.
.
.
Aangepast, Alinea 2;

No comments:
Post a Comment